A gyermekvédelmi kérdésekről rendezett országos népszavazáson a kérdésekre adott válaszokra az elsöprő többség nemmel válaszolt. Mivel azonban a referendum jogilag nem tekinthető érvényesnek, tartalmilag nem köti az Országgyűlést abban, hogyan tesz eleget a kiskorú gyermekek erkölcsi fejlődését befolyásoló szexuális tartalmakkal kapcsolatos, több mint három millió magyar által kinyilvánított egyértelmű népakaratnak.

Ezért a Védett Társadalom Alapítvány Budapest Bizottsága javasolja, hogy az Országgyűlés a Polgári Törvénykönyv személyiségi jogvédelmi részét terjessze ki a kiskorúak erkölcsi fejlődésével kapcsolatos szülői rendelkezési jogra. Így minden szülő előzetes döntési jogot kap afelett, hogy gyermeke részére homoszexualitást, különböző szexuális irányultságokat, nemváltást vagy nemi átalakító kezeléseket megjelenítő, a születési nemnek megfelelő önazonosságot relativizáló vagy megkérdőjelező előadások vagy más foglalkozások tarthatók-e.  

Ugyanez a szülői rendelkezési jog biztosításra kerül minden írott, képi, audiovizuális, digitális vagy egyéb információs vagy médiatartalom kiskorú gyermek részére hozzáférhetővé tételéhez.

Így az Országgyűlés új szabályozás helyett a már létező személyiségi jogvédelmi rendszert terjeszti ki a gyermekvédelmi népszavazás által felmutatott egyértelmű népakarat szerint. A Polgári Törvénykönyv alábbi új szabályának beiktatása a gyermekvédelmi népszavazás mind a négy kérdését teljes mértékben rendezi, sőt még annál is szélesebb körű rendelkezési jogot ad a szülőknek, mint amelyet akkor kaptak volna, ha a népszavazás végül jogi kötőerővel bírt volna.

Polgári Törvénykönyvbe beilleszteni: 

2:47. § [Kiskorú erkölcsi fejlődésével kapcsolatos szülői rendelkezési jog]

(1) Kiskorú személy részére homoszexualitást, különböző szexuális irányultságokat, nemváltást vagy nemi átalakító kezeléseket megjelenítő, a születési nemnek megfelelő önazonosságot relativizáló vagy megkérdőjelező előadások vagy más foglalkozások tartásához az érintett személy szülőjének vagy gondviselőjének hozzájárulása szükséges.

(2) Kiskorú személy részére homoszexualitást, különböző szexuális irányultságokat, nemváltást vagy nemi átalakító kezeléseket megjelenítő, a születési nemnek megfelelő önazonosságot relativizáló vagy megkérdőjelező írott, képi, audiovizuális, digitális vagy egyéb információs vagy média tartalom hozzáférhetővé tételéhez az érintett személy szülőjének vagy gondviselőjének hozzájárulása szükséges.

***

Indokolás:

Ugyan nem lett jogilag érvényes a népszavazás, mert több mint egymillióan érvénytelen szavazattal akadályozták meg, azonban mégis hatalmas társadalmi támogatottságot mutattak a kérdések, messze többen szavaztak nemmel, mint ahányan egyébként a kormánypártokra voksoltak. Ez mutatja, hogy a gyermekvédelmi célkitűzések pártpolitikai táborok felett állnak. Ezért nem érdemes cserben hagyni ezt a hatalmas társadalmi akaratot, és noha a fenti javaslat szerint – az érvényes referendum hiányában – nem lesz így elvi éllel tilos a homoszexuális tartalom propagálása, de igenis kivitelezhető országgyűlési (eredeti jogalkotási) hatáskörben, hogy előzetes szülői hozzájárulás legyen biztosított, „soft” polgári jogi eszközzel (ld. a képmás jog most is van és senki nem gondolja, hogy drasztikus korlátozás). Így biztosítható, hogy annak a 3 millió szavazónak, aki NEMmel szavazott, a gyerekei ne szenvedjenek hátrányt az 1 millió megvezetett miatt.

 

Földi László,

a Védett Társadalom Alapítvány kuratóriumi elnöke

 

Dr. Dr. Tóth Máté,

a Védett Társadalom Alapítvány Budapest Bizottságának vezetője

 

U.i.: Kérjük a fentebb ismertetett gyermekvédelmi jogalkotási javaslattal egyetértő szakmai szervezeteket, intézményeket és agytrösztöket, vegyék fel velünk a kapcsolatot.

4 válasz

  1. Nagyon örülök, hogy további lépéseket tesznek!
    Különösen fontosnak tartom Andrea Williams előadásának meghallgatása után.
    Ráadásul ma éppen azon gondolkodtam kinek mondjam el a következőt.
    A vasárnapi választáson tapasztalta egy ismerősöm, hogy a Toldi gimnáziumban olyan plakát van kiakasztva, amit leírni is borzasztó: pontosan nem tudom leírni, de régebben én is hallottam rádióban, TV-ben hogy ne szüljenek gyereket a nők, mert …x mennyiségű CO2-t termelnek ……stb.
    Kiváltképp egy gimnáziumban ez nemcsak felháborító, de Bűn és büntetendő kellene hogy legyen.
    Tenni ellene nagyon nehéz manapság, de talán a nyilvánosság segítene. A gyermekek védelméről szóló új törvény nem érvényesíthető ilyen esetekben?

  2. A gyermekvédelmi népszavazás megtorpedózása a joggal való visszaélés tankönyvi példája. A normálisan, felelősen gondolkozó 95%-os többség akaratának demokratikus érvényesülését tudatosan, szervezetten akadályozzák. Ezt Svájcban, a rendszeres népszavazások hazájában, senki sem merné megtenni.
    Megfontolandó javaslatom az ilyen felháborító visszaélések megakadályozására a következő:
    a szavazásra jogosultak számából levonandó az érvénytelenül leadott szavazatok száma; az így kapott szám fele legyen az érvényességi küszöb.

  3. Komoly csalás történt, és ez mindenképp kivizsgálandó! Nagyon sok helyen nem adták oda, illetve csak külön kérésre adták oda a népszavazási ívet. Márpedig -mivel a választás és a népszavazás egyszerre történt- ez nem kívánságműsor volt. Aki megjelent az egyidejűleg jelent meg mind a két eseményen, tehát éppen úgy, mint a választási íveket, a népszavazási íveket is automatikusan oda kellett volna adni mindenkinek.
    A fentiekből következik. hogy ugyanannyi kitöltött népszavazási lapnak kellett volna az urnákban lenni, ahány választási ívnek. Mivel a leadott szavazatok száma elmaradt az érvényességi küszöbtől, nos:
    KIZÁRÓLAG A VISSZATARTOTT SZAVAZÓLAPOK MIATT LETT ÉRVÉNYTELEN A NÉPSZAVAZÁS!
    Két dolog lehetséges: 1./ Érvényesnek tekinteni az eredményt a kitöltött ívek számától függetlenül.
    2./ Meg kell ismételni a népszavazást.
    Komoly büntetést javasolok mindenkinek aki az ívek visszatartásával tette lehetetlenné a népszavazást!

Vélemény, hozzászólás?