Az olasz luxusmárka keményen beleállt az abortuszvitába. 

Rengeteg szörnyülködő cikk látott napvilágot a kilátásban lévő amerikai abortusztilalom kapcsán, és többségük nem is lép túl a rendkívül könnyen cáfolható

  • „ne a parlamentben ülők mondják meg, mit tehetek és mit nem”
  • „az abortusz alapvető jog”
  • „mostantól otthon kell elvégezni a beavatkozást, ezért nagyon sok nő meg fog halni”

 

érvek mesterhármasán, de bármiről is van szó, egy történet mindig kicsit új színezetet kap, ha a fogyasztásra beállt társadalmunk legendássá vált márkái kezdenek el felsorakozni az adott ügy mögé.

Most épp a divatvilág állt fel és sorolta fel a fentebbi érveket. Egy divatcég szellemi horizontján természetesen jócskán túlmutat az ügy, akár a társadalmi kérdéseket, akár a teológiai vetületeket nézzük, és kissé érthetetlen is, hogy egy ruhatervezéssel foglalkozó cég miért kezd alapvető emberi jogokról beszélni (értelmetlenül) – de a Gucci talán már elérte azt a pontot, hogy neki már nem kell magyarázkodnia ilyesmik miatt. Hiszen ők „formálják” a divatot. Ők mondják meg, mi van, és ehhez szoktak hozzá.

Szóval a Gucci közölte:

ők hisznek abban, hogy az abortusz alapvető emberi jog és ezért kész pénzt áldozni azoknak a kismamáknak a megsegítésére, akiknek otthonállama bünteti az abortuszt, és ezért messzire kell utazniuk abortuszért.

Nem tudni, hogy a Gucci miért emeli be épp a hitet a beszélgetésbe, mikor a legtöbb abortuszpárti megmozdulás épp azt kifogásolja, hogy a keresztények épp a hitükre hivatkozva vetik el azonnal abortusz minden formáját, az emberi élet kezdetét leíró tudományos érvekről nem is beszélve.

Megint nincs másról szó, mint hogy a szélsőliberális nézeteket, mint valamiféle alapigazságot – amit a „modern” és fejlett, a megvilágosodásra eljutott ember szinte már magától „hisz” és vall – megpróbálják a fősodor egyetlen elfogadható irányzatának beállítani; mindezt egy hazug szabadság zászlaja alatt, diktatórikusan mindenkire rákényszeríteni, ebben pedig odáig merészkednek, hogy a keresztény etikából levezetett és keresztény szóhasználattal megfogalmazott alapvető emberi jogokat is félremagyarázzák és kisajátítják.

Nem, az abortusz nem alapvető emberi jog. Az élethez való jog viszont alapvető emberi jog. Az emberi élet pedig vitathatatlanul a fogantatással kezdődik; a személyt innentől illeti meg a teljeskörű védelem.

De akkor már a többi érvüket is zárjuk rövidre: a parlamentben nem csak az abortusztól tilthatják el az embert, hanem például a nyilvános meztelenkedéstől is, vagy a boltok fegyveres kirablásától is, így működik a demokrácia. Ha nem szeretem azt, hogy a parlamentben ülők döntenek az életemről, akkor az afrikai törzsi életformán kívül nem nagyon marad más lehetőségem.

Illetve nem, nem nő azoknak a nőknek a száma, akik „rossz körülmények közt” elvégzett abortuszok miatt halnak meg. Az abortusz szövődményeiben elhunyt nők száma sajnos így is elég magas (a magzatok életére azért ezen a ponton is illik gondolni), és minden statisztika szerint a szigorúbb abortuszszabályozás összességében kevesebb abortuszt eredményez (az illegálisan elvégzettekkel együtt), és kevesebb női halált követel.

 

(Ez az írás a Szent István Intézet Facebook-oldalán jelent meg. Szerzője Varga Gergő Zoltán.)

 

Vélemény, hozzászólás?