A Védett Társadalom Alapítvány fogyasztóvédelmi szabályozással is foglalkozó Budapest Bizottsága feljelentette a Ryanair légitársaságot, mivel az weboldalán megtévesztő üzeneteket jelenít meg a magyarországi fogyasztók számára, amiben letagadja saját díjemelését.
A Ryanair kizárólag a magyar nyelvű aloldalán tesz közzé angol nyelvű üzeneteket, amelyekben azt állítja, hogy Magyarország a légitársaságokra vetett ki extraprofit-adót, amelyet a fogyasztók volnának kötelesek megfizetni. Ezzel szemben a valóság az, hogy a háború gazdasági hatásait ellensúlyozó magyar adó a földi utaskiszolgálást végző cégeket terheli, a Ryanair számára legfeljebb közvetett költségként jelentkezhetne. Ezt a Ryanair is nagyon jól tudja,
mert a magyar adó egyáltalán nem újdonság, hanem Európa több országában régóta bevett adónem, amelynek beszedésétől eddig Magyarország eltekintett.
A Ryanar törvénysértő tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot valósít meg azzal, hogy a weboldalát felkereső fogyasztók számára azt a hamis látszatot kelti, mintha a rájuk kivetett díjemelés nem a Ryanair saját üzleti döntése lenne, és az extra díjat a Ryanair kénytelen volna felszámítani nekik.
A Védett Társadalom Alapítvány hétfőn közérdekű bejelentést tett a fogyasztóvédelmi hatóságnál, amelyben kéri a jogsértő Ryanair-közlemények hatósági kivizsgálását.
A magyar és EU-s fogyasztóvédelmi szabályok minden légitársaságnak tiltják, hogy a saját költségük közvetett áthárítását úgy kommunikálják a fogyasztók felé, mintha az a fogyasztókat terhelő adó volna.
A Védett Társadalom Alapítvány Budapest Bizottságának egyik fogyasztóvédelmi szakmai célja, hogy az olyan külföldről szolgáltató gigacégek, mint a Ryanair és a Facebook tovább ne ignorálhassák a magyar fogyasztókat, hanem az energiaszolgáltatókhoz hasonlóan ők is kötelesek legyenek magyarországi ügyfélszolgálatot üzemeltetni és ott magyar nyelven fogadni a fogyasztói panaszokat. Ha a Ryanair továbbra is pénzt szeretne keresni a magyar fogyasztók utazásain, jobban teszi, ha Magyarország kocsmai stílusban való támadása helyett mielőbb megnyitja magyarországi ügyfélszolgálatát.
(Kiemelt kép forrása: Mandiner)
8 válasz
Támogatom!!!
támogatom !
Nagyon örülök. Köszönjük.
A cikkben van 1 mondat, amit eddig sehol a kommunikációban nem hallottam. Pedig figyeltem. És ez a legfontosabb !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!mert az embereknek halvány fogalmuk nincs erről/ olvasván pl a kommenteket a fosbukon / Mi a jó büdös francért nem megy a kommunikáció ???????????????? Ennyi Fidesz kormányzás után ez a rész annyira de annyira gáz, hogy szavakat nem találok. Katasztrófa !!! Amondat :
“mert a magyar adó egyáltalán nem újdonság, hanem Európa több országában régóta bevett adónem, amelynek beszedésétől eddig Magyarország eltekintett. “- ez a lényeg, ezt kellene mindenhol elmondani, ehelyett kuss van.
UI: ha már kommunikáció: A választás / kampány ami nem volt. Mielött még elájulnának önnön nagyságuktól, maguktól azt ezt “szervező, vezénylők”. Igazából a kampány MZP és a háború volt. Ez az igazság. Plusz a VDTA, Megafon és a Számok a neten. Ennyi. Meg persze OV /SZP. Ott ahol én lakom, de pl más kerületekben is Bp.-n semmi de semmi nem volt, nem csak most , régen sem, lsd önkorm választás. / A vidékről nem tudok nyilatkozni /
Már most el kellene kezdeni kampányolni de legalábbis megtanulni mit is jelent kampányolni. Mert ha úgy csinálják, mint eddig , azaz sehogy, az bukta lesz. Nem kicsi, de kva nagy. Amikor nem figyelünk a külföldi szavazókra pl? Ekkora hibát !! Ráadásul együtt lesz az EU-s választással. Dupla feladat / az sem ment eddig !/
Amúgy jó lenne – szintén KOMMUNIKÁCIÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓ- vmi hír az eddigi Anonymus videók utóéletéről ? Hol tart, történik vmi stb. Mire jönnek a választások már senki nem fog emlékezni a gaztettekre !!!!Nyilván lesznek újak persze.
És nem mellesleg találni egy megfelelő Főpolgi jelöltet!! Aki szépen mosolyog, okos, felkészült, ebben a szakmában dolgozik, átlátja és fiatal energikus és ismerik az emberek és tud kampányolni és főképpen kommunikálni.
És nem mellesleg találni egy megfelelő Főpolgi jelöltet!! Aki szépen mosolyog, okos, felkészült, ebben a szakmában dolgozik, átlátja és fiatal energikus és ismerik az emberek és tud kampányolni és főképpen kommunikálni. <>hát most nem azért de tudnék mondani olyan állami céget, ahol olyanok ülnek akiknek halvány lila gőzük sincs róla ,hogy hova ültették őket a Fideszesek, csak úgy ott vannak 🙂
” halvány lila gőzük…” nos igen. Sajnos. De még mindig rengeteg ingyenélő van a rendszerben / tudok én is pár helyet, hülyére unatkozzák magukat/ és még buták is és az akarat sincs meg arra, hogy “képződjenek” vmicskét legalább. Vannak olyanok akik azt sem tudják mi Lengyelo fővárosa pl és egy halom fizetésért unja magát egész nap. De ez főnöki hiba, ha engedi ? Én nem tenném.
A magyar és EU-s fogyasztóvédelmi szabályok minden légitársaságnak tiltják, hogy a saját költségük közvetett áthárítását úgy kommunikálják a fogyasztók felé, mintha az a fogyasztókat terhelő adó volna. <> Pedig ez nem mostani probléma, hogy a fogyaszttók isszák meg . Itt van például a sertés áfája. ugye alacsonyabb lett, 5 %-os áfa van érvényben némelyik részére a sertésnek. Gondoltuk olcsó lesz végre. Olcsó NEM! mi lett helyette? addig emelték az árát, amíg 5%-os áfával is ugyanannyit fizetünk érte.
Jaj , amíg el nem felejtem, Wizz air-t Easy Jet-et is lehet nyugoddtan feljelenteni mert ők meg burkoltan emelnek árat 🙂
Na, és, ha megbüntetik?
A magyarul is beszélő, román műtrágya-gyáros kifizette a 11 milliárd büntetést?
Az állam behajtotta?
Na, ugye?!